Bestalladata.socialstyrelsen.se ska kunna uppfattas, hanteras och förstås av alla användare, oavsett till exempel funktionsnedsättningar och oberoende av vilka hjälpmedel de använder.
Den här webbplatsen uppfyller delvis lagen om tillgänglighet till digital offentlig service.
Om du behöver information från bestalladata.socialstyrelsen.se i något annat format, till exempel tillgänglig pdf, stor text, lättläst, ljudinspelning eller punktskrift kan du kontakta oss via e-post på alternativaformat@socialstyrelsen.se. Svarstiden är normalt en vardag.
Du kan också kontakta oss genom att:
Vi strävar hela tiden efter att förbättra tillgängligheten på webbplatsen. Om du upptäcker ett problem som inte beskrivs på den här sidan, eller om du anser att vi inte uppfyller kraven i lagen, kan du meddela oss nedan.
Formulär på socialstyrelsen.se för att rapportera brister i tillgänglighet.
Om du inte är nöjd med hur vi tar hand om dina synpunkter kan du kontakta Myndigheten för digital förvaltning som är tillsynsmyndighet för lagen om tillgänglighet till digital service.
Den här webbplatsen är delvis förenlig med nivå AA i standarden Web Content Accessibility Guidelines version 2.1.
De här bristerna i tillgänglighet känner vi till idag:
Vi planerar att åtgärda problemen under första halvåret 2020.
Externa tjänster:
Tjänsten har vi från en extern leverantör. Under 2020 kommer vi att ta in en tjänst som är tillgänglighetsanpassad.
Vi har granskat bestalladata.socialstyrelsen.se med hjälp av en oberoende aktör. Vi har också gjort en självskattning, intern test, av tillgängligheten.
Senaste bedömningen gjordes under maj-juni 2019.
Webbplatsen publicerades i maj 2019.
Tillgänglighetsredogörelsen uppdaterades senast den 2019-09-21.