När du skickat in din beställning
1. Vi bekräftar din beställning
När vi fått din beställning mejlar vi en bekräftelse med ett ärendenummer till den som står som kontaktperson. I mejlet bifogar vi också en kopia av beställningen. Om du behöver komplettera beställningen skickar du ett mejl till registerservice@socialstyrelsen.se. Ange ditt ärendenummer som referens.
2. Du får en handläggare
Du får en handläggare som kommer att kontakta dig.
Här hittar du den aktuella väntetiden för att få en handläggare
3. Handläggning
Din handläggare går igenom beställningen och återkommer eventuellt med frågor. När ni är överens om beställningen uppskattar vi en tidsplan och kostnad för beställningen och meddelar dig. Normalt tar handläggningen cirka 2-3 veckor, men det kan variera beroende av hur omfattande din beställning är.
I det här steget prövar vi också beställningen enligt de sekretessbestämmelser som finns. Det får inte finnas någon risk att vi röjer uppgifter om en enskild.
4. Vi levererar din beställning och en faktura
När vi är klara med din beställning levererar vi resultatet till dig per mejl. Vi skickar din faktura inom ett par veckor.